Tuesday, October 03, 2006

Acilis

Savas tarihi tutkunu oldugumdan, hayatimda karsilastigim her zorlugu bir muharebe, bu zorluklarin olusturdugu zinciri de bir savas olarak kabullendim. Vegetius' un Si Vis Pacem Para Bellum sozleri, yani baris istersen savasa hazir ol sozunu hic unutmadim, bunu bana hayatin ta kendisi ogretti. Ya da Vergilius' un Audaces Fortuna Iuvat yani sans cesurlardan yanadir sozu.

Belki de gereksiz etkilesimler kuruyordum. Acaba evimden binlerce kilometre uzakta yaptigim doktora bir Hacli Seferi miydi? Ben agir suvarilerini komuta eden, dusman piyadesine son balyozu indiren Baron de Kale' miydim? Belki hakikaten agir zirhli atlilarim dusman piyadesini cimen gibi eziyordu, belki de cok daha basit bir eylemdi. Bilmiyorum ama, evime ugramadan 3 yil araliksiz calismak gercekten farkli duygular yaratti bende. 3 yil boyunca evime hic ugramadim, hic aklima bile gelmedi donmek. O derece kaptirmisim kendimi bu mucadeleye.

Ancak emin oldugum bir sey var, gucluyum, artik savasa hazirim, artik ezilmiyorum, bu yuzden barisi yasiyorum. Bunda en cok emegi olan, sahip oldugum maddi ve manevi gucu bana veren babam ve amcama da ayrica borcluyum. Onlarin bu noktalara getirdigi bayragi daha da yukarilara tasiyacagim. Ve Vegetius' un sozlerini hic bir zaman unutmayacagim, hep savasa hazir olacak derecede guclu olup, baris yasayacagim.

Artik bu agir demir yigini, naciz tarih, strateji, taktik birikimlerini, guncel olaylarla karistirirarak sizlerin begenisine sunuyor. Bilgi paylastikca buyur. Kayda gecmeseydi, Guagamela' da Alexandros' un buyuk suvari hucumunu nasil bilebilirdik? Yaptiklarimin, bildiklerimin, baskalari tarafindan da ogrenilebilmesi icin ben bu gunlugu acmayi uygun gordum.

In the name of God, Saint Michael, and Saint George, I give you the right to bear arms and the power to meet justice.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home